شنبه 15 ارديبهشت 1403 - Sat 04 May 2024
  • موفقیت اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس به همکاری با ایران در حوزه امنیت منطقه‌ای بستگی دارد

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • آخرین وضعیت تغییرات کتاب‌های درسی

  • صندوق‌های طلا زیر ذره‌بین

  • شاکی شدن حامیان بابک زنجانی با پس گرفته شدن پول بیت المال

  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 357211
    تاریخ انتشار: 11/آبان/1402 - 11:43
    رئیس جمهور:

    راه‌آهن سنندج تا عراق امتداد می‌یابد / امنیت، وحدت و انسجام کردستان زمینه‌ای برای توسعه یافتگی است+عکس و فیلم

    رئیس جمهور صبح امروز در هشتمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی و به‌منظور انجام سفری دو روزه در هوایی بارانی وارد استان کردستان شد.

     راه‌آهن سنندج تا عراق امتداد می‌یابد / امنیت، وحدت و انسجام کردستان زمینه‌ای برای توسعه یافتگی است+عکس و فیلم

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»

    سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، با استقبال امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و استاندار از طریق فرودگاه بین‌المللی سنندج وارد استان کردستان شد.

    رئیس جمهور در این سفر علاوه بر پیگیری مصوبات دور اول سفر به استان و دیدارهای مردمی، چندین طرح بزرگ استانی از جمله کلان پروژه خط‌آهن سنندج–همدان، فرودگاه سقز و طرح‌های آب‌رسانی استان را افتتاح خواهد کرد.

    شرکت در نشست برنامه‌ریزی و توسعه استان و تشریح دستاوردها و نتایج سفر در نشست خبری بخش پایانی سفر رئیس جمهور به استان کردستان خواهد بود.
     


    امنیت، وحدت و انسجام کردستان زمینه‌ای برای توسعه یافتگی است
    سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به استان کردستان به منظور انجام دومین سفر استانی دولت مردمی به کردستان، ضمن ابراز خرسندی از حضور دوباره در سنندج گفت: کردستان استان فرهنگ و هنر، صفا و وفا، وفاداری به انقلاب شکوهمند اسلامی، پایمردی، مقاومت، ایستادگی در مقابل دشمنان و استان شهدا و جانبازان و ایثارگران و سرافرازان و چهره‌های ماندگار و مفاخرِ نه فقط کردستان که ایران اسلامی است.

    رئیس جمهور ضمن ادای احترام به همه خانواده‌های شهدا و ایثارگران و به ارواح مطهر شهدا افزود: امنیت استان کردستان و همه ایران مرهون تلاش و ایثار شهداست که این استان را از لوث وجود گروهک‌ها پاکسازی کردند تا امروز ما در استان کردستان امنیت، وحدت و انسجام داشته باشیم و این زمینه‌ای برای توسعه یافتگی، کار و تلاش برای استان کردستان است.

    دکتر رئیسی با اشاره به اینکه در دور اول سفر ضرورت‌های استان را شناسایی کردیم و کارهایی در جای جای استان آغاز شد، اظهار داشت: گزارشات حاکی از این است که بسیاری از این طرح‌ها اجرایی شده و می‌توانیم به مردم اعلام کنیم که به دست توانای جوانان و مدیران باکفایت شما بخش قابل توجهی از این طرح‌ها به ثمر نشسته و بخش باقیمانده نیز در دست اقدام است.

    رئیس جمهور با بیان اینکه در دور دوم سفرها هم مصوبات سفر اول پیگیری خواهد شد و هم اولویت‌های جدید استان مورد پیگیری خواهد بود، تصریح کرد: سفر بنده به استان‌ها تابعی است از آنچه که در استان باید انجام بگیرد، یعنی آنقدر به استان‌ها سفر خواهم کرد تا مطمئن شوم کارهایی که باید انجام شود به ثمر نشسته است.

    دکتر رئیسی با اشاره به اینکه دغدغه‌مندی و پیگیری مسئولان استانی و حضور آنها در کنار مردم بسیاری از کارها را تسهیل می‌کند، خاطرنشان کرد: امیدوارم سفر ما نیز گام بلندی در جهت توسعه و رفع مشکلات استان کردستان و مردمان خوب، متدین و پایبند به مبانی و اصول انقلاب اسلامی باشد.



    افتتاح کلان طرح راه‌آهن همدان_سنندج پس از 18 سال
    دکتر سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان کردستان سفر کرده است، در اولین بخش از سفر، کلان طرح راه‌آهن همدان_سنندج را به بهره‌برداری رساند.

    کلان طرح راه‌آهن همدان - سنندج در طول 18 سال گذشته حدود 60 درصد پیشرفت داشت و به دلیل مشکلات اعتباری تعطیل شده بود.

    عملیات تکمیل این طرح سال گذشته پس از سفر رئیس جمهور به کردستان و تامین اعتبار 14 هزار میلیارد ریالی از سر گرفته شد و با افتتاح این طرح توسط رئیس جمهور ضمن اتصال بیست و چهارمین مرکز استان به شبکه ریلی کشور، مُهر پایانی بر این طرح قدیمی زده شد.

    مسیر ریلی همدان_سنندج نزدیک به 151 کیلومتر (با احتساب خطوط ایستگاهی 177 کیلومتر)، با پیش‌بینی هفت ایستگاه در طول مسیر است که از ایستگاه راه‌آهن همدان آغاز می‌شود و پس از عبور از حوالی شهرهای بهار، لاله‌جین و قروه به ایستگاه سنندج می‌رسد.

    با توجه به ویژگی‌های خاص صنعت ریلی، بهره‌برداری از این طرح ضمن ایجاد اشتغال مستقیم، باعث تسهیل جابه‌جایی مسافر و بار از غرب به مرکز کشور، کاهش هزینه حمل بار، رونق گردشگری و در نتیجه افزایش فرصت‌های شغلی در استان خواهد شد.

     







    خدمت به مردم استان کردستان مایه افتخار دولت است
    دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در آغاز برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان کردستان، در آیین بهره‌برداری رسمی از خط‌آهن سنندج-همدان، ضمن ابراز خرسندی از ارائه این خدمت از سوی دولت به مردم این منطقه تصریح کرد: کردستان سرزمین مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان است و از مردمانی با فرهنگ، باصفا، مقاوم و دارای سنت‌های بسیار ارزشمند برخوردار است که همواره پشتوانه‌ای برای انقلاب شکوهمند اسلامی بوده و هستند.

    رئیس جمهور خدمت و کار برای چنین مردمی را برای دولت مایه افتخار دانست و افزود: امروز اگرچه شاهد افتتاح خط ریلی 151 کیلومتری همدان تا سنندج بودیم اما آنچه مورد بهره‌برداری قرار گرفت زمانی کاملا تکمیل خواهد شد که این خط به مرز باشماق و از آنجا به خطوط ریلی بین‌المللی متصل شده و مسیر ترانزیتی این منطقه کامل شود.

    دکتر رئیسی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران اجرای این پروژه عظیم و مهم اظهار داشت: تکمیل هرچه سریع‌تر طرح‌های نیمه تمام باعث تسریع در رشد اقتصادی و به تبع آن قدرت‌آفرینی بیشتر برای کشور خواهد شد. یکی از موثرترین راه‌های توانمندسازی کشور و ساختن ایران قوی تکمیل زیرساخت‌های کشور در بخش‌های جاده‌ای، ریلی و ناوگان حمل و نقل کشور در بخش‌های جاده‌ای،‌ ریلی، دریایی و هوایی است.

    رئیس جمهور گفت: همچنین در زمینه تکمیل زیرساخت‌های استان در بخش آب، برق و گاز نیز گام‌های بلندی برداشته شده و گازرسانی به کردستان با وجود صعب‌العبور بودن بخش‌های زیادی از استان به سطحی رسیده که می‌توانیم تا چند ماه آینده کردستان را یکی از استان‌های سبز به لحاظ برخورداری از شبکه گاز بنامیم؛ تکمیل این زیرساخت‌هاست که باعث می‌شود تولید به عنوان رکن و اساس مقاوم کردن کشور در مقابل تکانه‌ها رشد کند.


    download

    نظرات بینندگان
    نظرات شما